Wie in het bezit is van een eigen website, is ongetwijfeld op de hoogte van het belang hoog in de organische (onbetaalde) zoekresultaten terecht te komen en op welke manieren dit te realiseren is.
We noemen dit ook wel SEO, een term die je veelvuldig hoort. Echter kan ook SEA, oftewel Search Engine Advertising, van toegevoegde waarde zijn voor jouw organisatie. Door op het internet te adverteren kun je een zeer specifieke doelgroep bereiken. Het verschil met SEO is dat je voor SEA wel betaalt voor een plaats in de zoekresultaten.
Velen vragen zich af wat de toegevoegde waarde van online adverteren is wanneer de SEO van een website reeds is geoptimaliseerd. Echter kun je met online advertenties een aanzienlijke stroom extra bezoekers naar je website halen. Zeker wanneer je actief bent in een markt waarbinnen veel concurrentie bestaat, is dit haast noodzakelijk. Advertenties worden bovendien veel vaker dan op andere kanalen online geplaatst, omdat de hedendaagse consument zijn zoektocht naar een bedrijf, product of dienst nu eenmaal op het internet begint. SEA campagnes kunnen je direct effect opleveren.
De online campagnes die SEA specialisten ontwikkelen, komen uiteindelijk in de advertentieplaatsen van een zoekmachine terecht. Meestal bevinden deze zich aan de bovenkant of aan de zijkant. Je kunt kiezen uit tekst, beeld en video. In Nederland wordt vaak voor het eerste gekozen. Op advertentieplekken in de zoekmachine Google moet je bieden. Behalve de hoogte van het bod speelt ook de kwaliteit van de advertentie een doorslaggevende rol. Door te investeren in SEA specialisten kun je dus op je biedingen besparen, waardoor je campagnes effectief én financieel aantrekkelijk worden.
Zoekmachine Google maakt gebruik van zijn eigen advertentiesysteem: Google AdWords. Binnen dit systeem maken SEA specialisten een campagne voor jouw bedrijf. Je betaalt per keer dat iemand jouw advertentie aanklikt. Voor populaire zoektermen gelden dan ook hogere prijzen. SEA specialisten hebben ruime ervaring in zoekwoordenonderzoek en het bepalen van de voor een campagne beste zoekwoorden, daarbij rekening houdend met zowel de prijs als de effectiviteit. Campagnes worden nauwlettend in de gaten gehouden en kunnen tussendoor worden aangepast indien dit noodzakelijk is.
Het belang van online adverteren zal je duidelijk zijn, maar waarom zou je hiervoor een SEA specialist inschakelen? Eigenlijk bestaan er tal van antwoorden op die vraag. Ten eerste de concurrentie. Door enkel optimalisatie van je website zul je nooit bovenaan in de zoekresultaten komen. Een SEA specialist weet hoe hij een juiste campagne opzet om de strijd aan te gaan. Een SEA specialist streeft het maximale rendement voor jouw advertenties na. Hij of zij heeft ruime ervaring met verschillende advertenties en up-to-date kennis van de nieuwste ontwikkelingen.
Een snelle zoektocht op het internet zal je doen concluderen dat er veel SEA specialisten bestaan. Deze zijn echter lang niet allemaal met elkaar te vergelijken. Een goede SEA specialist zet niet alleen een succesvolle campagne op, maar analyseert ook het gedrag van websitebezoekers en onderzoekt welke campagnes succes hebben en welke niet. Bijsturen is een van de belangrijkste taken van deze professional. SEA specialist is geen beschermde specialistentitel. Hoe je het kaf dan van het koren scheidt? Door webdesignergezocht.nl de voor jou beste professionals te selecteren.
Vraag je je af wie de beste SEA specialisten zijn? Door ons over bedrijfsinformatie, doelen, eisen en wensen in te lichten, kunnen wij vervolgens op zoek naar passende SEA specialisten. Hierbij houden we bijvoorbeeld rekening met budget, maar natuurlijk ook met ervaring en doelstellingen. Je ontvangt maximaal drie offertes. Wie weet zit er tussen die SEA specialisten dé professional die een succesvolle campagne met je kan opzetten.
Voor het inrichten van een campagne en het volgen van de ontwikkeling ervan heb je de juiste kennis nodig. SEA specialisten worden dan ook steeds vaker ingeschakeld. Met een SEA campagne verkrijg je al op korte termijn meer online zichtbaarheid. SEA heeft overigens geen directe, maar wel een indirecte invloed op SEO. Je verkrijgt met het adverteren namelijk meer naamsbekendheid en meer autoriteit. Je site staat namelijk regelmatig boven de organische zoekresultaten. Dubbele winst dus!
Kvk: 61631663