Een website is in de 21e eeuw vanzelfsprekend voor een bedrijf. Kun jij nog bedrijven vinden die geen website hebben? Het wordt een stuk lastiger zakendoen als klanten je niet kunnen vinden. Een website kan zorgen voor vindbaarheid, het versterken van de merkidentiteit en het communiceren van boodschappen naar de doelgroep. Dat is niet niks voor één kanaal. Ook helpt een website mond-tot-mond reclame versterken. Als iemand over je hoort dan is de eerste stap vaak een zoekopdracht op Google. Ben je niet vindbaar dan houdt het op.
Wil je een website laten maken maar weet je niet waar te beginnen? Wij horen dit vaker. Veel mensen denken dat het bouwen van een website een eitje is met tools als WordPress, Magento of Opencart. Hiermee wordt de waarde van een goede website onderschat.
Een professionele webdesigner verstaat zijn vak en weet waar hij rekening mee moet houden bij het bouwen van een website. Dit kost ook veel minder tijd dan zelf alles uitvogelen. Wij raden jou dan ook altijd aan om een goede webdesigner te zoeken. Wij hebben genoeg webdesigners, webdevelopers en webdesignbureaus in ons netwerk. Deze weten ook precies hoe je het best kan inspelen op de meest recente webdesign trends.
De echte kosten voor het maken van een website zijn variabel. Het hangt onder andere af van deze factoren:
Je hebt waarschijnlijk bepaalde functies in gedachten. Ze kunnen erg ingewikkeld (en dus duur) zijn. Moet alles precies volgens wens of kunnen alternatieven ook werken? 15. Eigen tijdsinvestering: Ben je zelf niet technisch aangelegd? Ben je bereid het te leren? Zo niet dan is de vraag wie de content gaat uploaden, foto’s aanleveren en wie de teksten gaat schrijven. Dit is een tijdrovend proces omdat het doorlopend is.
Let op: onderstaande is slechts een voorbeeld. Elke website is anders en de exacte kosten hangen deels af van je doelstellingen. Onderstaande inschatting is puur om je een idee te geven welke aspecten bij een website kunnen komen kijken. Om een op maat gemaakt kostenplaatje voor jouw situatie te ontvangen bieden wij je de optie om gratis een webdesign offerte te ontvangen van 3 verschillende bedrijven.
Voor je een website laat bouwen moet je goed nadenken wat je precies nodig hebt en hoe de aansluiting met je bedrijf wordt geregeld. Een website is onderdeel van je merkidentiteit. Houd ook rekening met het onderhoud en de nazorg van de website. Er moeten updates worden uitgevoerd, de privacy moet worden gewaarborgd en er moet boven alles content worden geplaatst om in Google te ranken. Heb je al iemand die het online marketing gedeelte gaat uitvoeren? Al deze dingen moeten worden meegenomen bij de keuze. Overleg dus goed van tevoren!
Kvk: 61631663